ریچارد لوو و ویتامین طبیعت!
ریچارد (Richard Louv) متولد 1949 و یه نویسنده در ژانر غیر علمی-تخیلی و روزنامه نگار آمریکاییه و تا حالا 10 کتاب راجع به طبیعت نوشته و تاثیر خیلی چشمگیری روی نگاه مردم به طبیعت داشته که لیست زیر اسم مشهورترین کتابهاشه:
آخرین کودک در درختزار: حفاظت بچه هامون در مقابله با اختلال کمبود طبیعت (این کتاب مشهورترین کتاب اونه و ما توی پادکست سبزپری این کتاب رو ترجمه ی آزاد و روایت کردیم. که میتونین از اینجا و اینجا بشنوین)
حیات وحشمون داره ما رو صدا میزنه: چطور ی ارتباط با حیوانات میتونه زندگی ما و زندگی اونا رو تغییر بده.
اصول طبیعت: ارتباط با زندگی در عصر دنیای مجازی
ویتامین N: راهنمای ضروری برای داشتن یه زندگی غنی از طبیعت: 500 روش برای ارتقای سلامتی و شادی خانوادتون

کتابهای ریچارد لوو در 24 کشور در دنیا چاپ و منتشر شده که توی ایران هم چندتا از کتابهاش به فارسی ترجمه شده و میتونین اونها رو در بازار کتاب ایران تهیه کنین. نوشته های اون باعث ایجاد جنبشهای جدیدی در جهت ارتباط بچه ها، خانواده ها و جوامع با طبیعت شده. ریچارد پایه گذار “سازمان بچه ها و شبکه ی طبیعته ” که کمک به ایجاد جنبشهای ارتباط با طبیعت می کنه.
اون به طور مداوم در رادیو ملی آمریکا و برنامه های تلویزیونی مثل Today Show, CBS Evening News و NPR’s Fresh Air حضور پیدا کرده و همیشه مخاطب هاش رو محدود به کشور خودش نمیکنه و یجورایی با کل مردم دنیا صحبت میکنه و راجع به اهمیت ارتباط کودکان و بزرگسالان با طبیعت و اثر این ارتباط روی سلامتی آدمها میگه ؛ ایده ای که برای اولین بار توی کتابش با عنوان آخرین کودک در درختزار مطرح کرد. همچنین مردم رو تشویق به حفاظت از طبیعت میکنه چون اینطوری سلامت آدمها و مادر زمین هم تضمین میشه.
در سال 2008 میلادی مدال ملی آدابن (Audubon) رو دریافت کرد، جایزه ای که افراد مشهور و مهمی مثل ریچل کارسون(Rachel Carson)، ای.اُ ویلسن (E.O. Wilson) و رئیس جمهور آمریکا جیمی کارتر (Jimmy Carter) دریافت کرده بودند. اون همچنین مدال انجمن حفاظت جامعه ی جانورشناسان سن دیه گو، جایزه ی بین المللی شهرها رو تبدیل به مکان سرزنده کردن با نام جین جاکوبز و خیلی جایزه های دیگه رو دریافت کرده که نشون از اهمیت کار اون در دنیا توی این حوزه داره.
ریچارد توی سن دیه گو در ایالت کالیفرنیا (آمریکا) با همسرش کیتی زندگی میکنه و پدر دو تا پسر به اسم های متیو و جیسن هست و از پیاده روی های طولانی مدت در خارج از شهر و طبیعت خیلی لذت می بره.

 

منبع: وبسایت رسمی ریچارد لوو، ترجمه ی نوا صابری